Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem
WebHelp.pl Blog Google walczy ze spamem w wynikach wyszukiwania

Blog

Google walczy ze spamem w wynikach wyszukiwania

Bartosz Romanowski 21 stycznia 2011 komentarze ()

Tagi:Google pozycjonowanie spam

GoogleNa blogu Google pojawił się interesujący wpis poświęcony spamowi w wynikach wyszukiwania oraz metodom, jakie podejmuje gigant w walce z tym procederem. Jest to swojego rodzaju odpowiedź na liczne w ostatnim czasie opinie, jakoby algorytmy wyszukiwarki coraz gorzej radziły sobie z nieuczciwymi praktykami pozycjonerów, a wyniki wyszukiwania zostały zdominowane przez mało wartościowe strony.

Przedstawiciel Google twierdzi, że na dzień dzisiejszy ilość anglojęzycznego spamu w wynikach wyszukiwania jest o ponad połowę mniejsza niż pięć lat temu. Przyznaje on jednak, że w ostatnich miesiącach dało się zauważyć lekki wzrost ilości śmieci, co było po części efektem zwiększenia zarówno liczby zindeksowanych stron, jak częstotliwości aktualizacji indeksu. Wprowadzono więc modyfikacje mające na celu podniesienie jakości zwracanych wyników.

Zmodyfikowany klasyfikator utrudnia podniesienie pozycji stron za pomocą spamowych treści, znacznie lepiej wykrywając na przykład powtarzające się specyficzne frazy, umieszczane w generowanych automatycznie komentarzach na blogach. Ulepszono również wykrywanie zhackowanych stron, które były głównym źródłem spamu w 2010 roku. Jedna ze zmian wprowadzana przez Google dotknie głównie strony z treściami kopiowanymi z innych serwisów oraz strony z małą ilością oryginalnych treści. Ułatwiono również metody zgłaszania spamu w wynikach wyszukiwania, między innymi za pomocą specjalnego rozszerzenia dla przeglądarki Chrome.

W 2010 roku uwaga zespołu pracującego nad udoskonalaniem wyszukiwarki była skupiona na "farmach treści", których zawartość jest zwykle niskiej jakości. Ponieważ odzew społeczności był bardzo pozytywny, Google będzie kontynuować prace w kierunku jeszcze skuteczniejszej eliminacji tego typu serwisów z indeksu wyszukiwarki.

Na koniec autor tekstu zaznacza, że wszelkie podejrzenia o faworyzowanie przez Google stron wyświetlających reklamy AdSense są całkowicie bezpodstawne. Firma podejmuje odpowiednie działania wobec wszystkich stron niespełniających kryteriów jakościowych, niezależnie od tego czy wyświetlają reklamy firmy czy też nie. Wyświetlanie reklam od Google nie ma również żadnego wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce, podobnie jak kupowanie reklam AdSense.

Wygląda na to, że 2011 rok może przynieść zmiany w jakości wyników wyszukiwania Google - oby były to zmiany na plus i nie dotknęły siłą rozpędu uczciwych webmasterów. Mimo że wyszukiwarkowy spam dotyka głównie anglojęzycznych użytkowników, to i na naszym rodzimym poletku roi się od różnego rodzaju tworów, które nie dosyć że zaśmiecają indeks wyszukiwarki miernej jakości tekstami, to jeszcze (pośrednio) podnoszą pozycję niewiele wartych serwisów.

Bartosz Romanowski

Programista, gadżeciarz, krytyczny miłośnik produktów Apple, fan ciężkich brzmień i niepoprawny pesymista.


Zobacz także

Komentarze

Tematy


Popularne wpisy

Autorzy bloga



HTML CSS JavaScript PHP bazy danych MySQL Flash grafika framework hosting domeny pozycjonowanie wordpress Facebook