Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem
WebHelp.pl Warsztat Porady WordPress: dodanie atrybutu 'nofollow' do linków zewnętrznych

Warsztat / Porady

WordPress: dodanie atrybutu 'nofollow' do linków zewnętrznych

Bartosz Romanowski 10 marca 2012 komentarze ()

Niektórzy administratorzy serwisów dodają atrybut 'nofollow' do wszystkich zamieszczanych na swoich stronach linków zewnętrznych. Jeśli jednak nasz serwis zawiera już sporo treści, ręczna podmiana linków jest zadaniem co najmniej kłopotliwym. Dobrze jest więc zautomatyzować sobie tę czynność i dodawać 'nofollow' do linków na etapie wyświetlania wpisów i stron, bez konieczności modyfikowania naszych istniejących treści i pamiętania o tym przy publikowaniu nowych. Poniższy kod, umieszczony w pliku functions.php lub w pliku wtyczki, będzie dodawał ten atrybut do wszystkich linków zewnętrznych (wychodzących):

Kod: Zaznacz cały
function wp_nofollow($content) {
    return preg_replace_callback('/<a[^>]+/', 'wp_nofollow_callback', $content);
}
 
function wp_nofollow_callback($matches) {
    $link = $matches[0];
    $site_link = get_bloginfo('url');

    if(strpos($link, 'rel') === false) {
        $link = preg_replace("%(href=S(?!$site_link))%i", 'rel="nofollow" $1', $link);
    }
    elseif (preg_match("%href=S(?!$site_link)%i", $link)) {
    $link = preg_replace('/rel=S(?!nofollow)S*/i', 'rel="nofollow"', $link);
    }
    return $link;
}
add_filter('the_content', 'wp_nofollow');

Masz pytania lub wątpliwości? Odwiedź nasze forum dyskusyjne.

Bartosz Romanowski

Programista, gadżeciarz, krytyczny miłośnik produktów Apple, fan ciężkich brzmień i niepoprawny pesymista.


Komentarze


HTML CSS JavaScript PHP bazy danych MySQL Flash grafika framework hosting domeny pozycjonowanie wordpress Facebook