Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem
WebHelp.pl Blog Co dalej z Delicious?

Blog

Co dalej z Delicious?

Bartosz Romanowski 29 grudnia 2010 komentarze ()

Tagi:Delicious Yahoo!

DeliciousJakiś czas temu pisaliśmy o problemach serwisu Delicious. Zaczęły się one od plotki o zamknięciu usługi, która wprawdzie została dosyć szybko zdementowana, ale i tak wzbudziła niepokój użytkowników. Dzisiaj Techcrunch ujawnił kolejne informacje na temat dalszego losu serwisu.

Wiemy, że Yahoo! chce sprzedać Delicious, ale wygląda na to, że sam proces sprzedaży nie idzie zbyt dobrze. Wiadomo o pięciu firmach, które kontaktowały się z koncernem w sprawie zakupu - trzy z nich nie otrzymały odpowiedzi w ogóle lub otrzymały odpowiedź, która nie świadczyła o szczególnym zainteresowaniu sprzedawcy. Jednak jeśli wierzyć jednemu ze źródeł serwisu Techcrunch, Yahoo! ma zamiar rozpocząć proces sprzedaży w połowie stycznia 2011 roku.

Kluczową kwestią w tej transakcji jest oczywiście cena. W 2009 roku Yahoo! odrzuciło (podobno) ofertę kupna Delicious za kwotę 15 milionów dolarów i przypuszcza się, że teraz będzie chciało otrzymać za serwis mniej więcej taką sumę. Większość potencjalnych kupców jest jednak w stanie wyłożyć mniej niż 5 milionów, tak więc pojawienie się oferty podobnej do tej sprzed roku jest raczej mało prawdopodobne.

Drugą kwestią jest wydzielenie Delicious z infrastruktury Yahoo!. Stephen Hood, były product manager serwisu, twierdzi, że nie będzie to łatwe. Po przejęciu oprogramowanie zostało całkowicie przebudowane, tak że stało się zależne od wewnętrznych technologii Yahoo!, które są świetne, ale trudne do usunięcia lub wymiany. Być może koncern będzie musiał udostępnić niektóre z nich nabywcy, czego prawdopodobnie nie robił nigdy wcześniej. Może się również okazać, że łatwiej będzie zbudować Delicious zupełnie od nowa, a następnie zaimportować dane, niż przejmować serwis w takim stanie, w jakim jest obecnie.

Osobiście kompletnie nie rozumiem fenomenu Delicious. Wygląda jednak na to, że dobre czasu tego serwisu mają się ku końcowi - nikt chyba nie przypuszcza, że Yahoo! chce pozbyć się wartościowego i przynoszącego (lub mogącego przynosić) pieniądze produktu. Plotka o zamknięciu usługi spowodowała, że część wiernych użytkowników uciekła w panice do konkurencji, nierzadko płatnej, od której trudno będzie ich z powrotem wyciągnąć. Uważam jednak, że sama transakcja sprzedaży serwisu jest bardzo ciekawa - zobaczymy ile pieniędzy uda się pozyskać za lekko nieświeży i nieco zepsuty produkt.

Źródło: TC

Bartosz Romanowski

Programista, gadżeciarz, krytyczny miłośnik produktów Apple, fan ciężkich brzmień i niepoprawny pesymista.


Zobacz także

Komentarze



HTML CSS JavaScript PHP bazy danych MySQL Flash grafika framework hosting domeny pozycjonowanie wordpress Facebook