Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem
WebHelp.pl Blog Statystyki Facebook Insights dostępne w czasie rzeczywistym

Blog

Statystyki Facebook Insights dostępne w czasie rzeczywistym

Kamila Romanowska 9 marca 2011 komentarze ()

Tagi:Facebook Insights statystyki

Facebook - statystyki Facebook udostępnił wczoraj aktualizację narzędzia Insights, które umożliwia wydawcom stron analizę sposobu interakcji użytkowników z udostępnianą treścią, poprzez tzw. "social plugins". Dzięki aktualizacji, możemy obserwować w czasie rzeczywistym jak użytkownicy reagują na poszczególne materiały i jak zoptymalizować nasze działania na Facebooku.

Przycisk "Lubię to"

Wydawcy, którzy zamieścili na swoich stronach przycisk "Lubię to", mogą sprawdzić ile razy użytkownicy go zobaczyli, kliknęli na niego, widzieli lubiane wpisy na Facebooku i ile razy kliknęli na Facebooku na lubianą treść, aby zobaczyć ją bezpośrednio na ich stronie.

Dodatkowo możemy dowiedzieć się jaka część kliknięć w przycisk "Lubię to", połączona jest z dodaniem komentarza.

Przycisk Lubię to

Komentarze

Zaktualizowane w zeszłym tygodniu komentarze, analogicznie do przycisku "Lubię to", analizowane są pod względem ilości wyświetleń boksu z komentarzami, ilości dodanych komentarzy, wyświetleń komentowanych wpisów na Facebooku i kliknięć w linki komentowanych treści na Facebooku, przekierowujących na stronę wydawcy.

Komentarze

Popularne strony

Rozbudowane "Popularne strony" pokazują nam top 100 najbardziej lubianych oraz najczęściej komentowanych i udostępnianych stron naszego serwisu. Dane te pozwalają nam na szybkie określenie, które treści są popularne i odpowiednio wyeksponowanie ich na naszej stronie.

Popularne strony

Demografia

Aby ułatwić dostosowanie treści do użytkowników, udostępniono dane demograficzne dla interakcji, występujących na stronie należącej do wydawcy oraz na jego stronie na Facebooku. Dowiemy się z nich jakiej płci są użytkownicy wchodzący w poszczególne interakcje, w jakim są wieku, z jakiego kraju pochodzą oraz jakiego używają języka.

Demografia

Udostępnianie

Insights zostało stworzone dla użytkowników, którzy korzystają z "social plugins", do których należą przycisk "Lubię to" i komentarze. Jednak nawet tam, gdzie nie wdrożono jeszcze tych dodatków, można obserwować jak użytkownicy udostępniają linki do witryny wydawcy przez zmianę swojego statusu, posty na tablicy lub korzystając ze starej funkcjonalności udostępniania.

Udostępnianie

Nowe parametry zostały udostępnione dla programistów w Graph API oraz w tabeli FQL Insights.

Ponieważ uaktualniona wersja statystyk zawiera sporo nowych parametrów, dane archiwalne nie są dla nich dostępne. Stara wersja Insights dostępna będzie jeszcze przez dwa miesiące (pod linkiem "Old Domain Dashboard" w nawigacji), dlatego aby zachować swoje wcześniejsze dane, należy je wyeksportować.

Więcej informacji znajduje się na stronie z dokumentacją oraz w dokumencie Insights for Websites (PDF).

Źródło: developers.facebook.com

Kamila Romanowska

Web Designer i Front-end Developer. Pasjonatka nowych technologii i standardów WWW, ze szczególnym uwzględnieniem CSS. Uwielbia dobry design, gadżety, produkty Apple i kawę.


Zobacz także

Komentarze



HTML CSS JavaScript PHP bazy danych MySQL Flash grafika framework hosting domeny pozycjonowanie wordpress Facebook